Jak dodać komentarze w Wordzie?

Autor
Ewa Żurawska
Opublikowano
Jak dodać komentarze w Wordzie?

Wiele wersji pliku, poprawki nanoszone w treści i chaos, w którym łatwo coś przeoczyć… Każdy, kto pracuje w Wordzie, zna doskonale te wyzwania. Jak sobie z nimi radzić? Najlepszym rozwiązaniem stają się tu komentarze w Wordzie. To jedna z najciekawszych funkcji tego narzędzia, która pozwala na pozostawienie uwag, pytań czy sugestii do treści dokumentu. Dzięki niej nie musisz też ingerować w samą merytoryczną treść tego, co tworzysz. Jak więc korzystać z komentarzy w Wordzie? Sprawdźmy to! 

Jak dodać komentarze w Wordzie na komputerze – Windows

Najpopularniejsza wersja Worda to aplikacja desktopowa. Szacuje się, że około 60% użytkowników tego narzędzia korzysta z niej na co dzień. Jak odnaleźć tu funkcję komentarzy? 

●   Otwórz dokument w Microsoft Word,

●   Zaznacz tekst, do którego chcesz dodać uwagę (np. jedno słowo, zdanie albo cały akapit),

●   Przejdź do zakładki Recenzja (w wersji anglojęzycznej – Review),

●   Kliknij przycisk Nowy komentarz (New Comment).

●   Wpisz treść komentarza w dymku, który pojawi się w marginesie.

Chcesz zrobić to szybciej? Nic prostszego! Możesz użyć skrótu klawiaturowego Ctrl + Alt + M. Dzięki niemu jeszcze sprawniej przejdziesz do funkcji komentarzy. 

Jak dodać komentarze w Wordzie online? 

Coraz częściej dokumenty edytujemy w wersji przeglądarkowej Worda. Nic w tym dziwnego – kojarzy się on nam z wygodą. Możemy mieć dostęp do najważniejszych plików z dowolnego miejsca na świecie, bez korzystania z kolejnej aplikacji np. na smartfonie czy tablecie. W tym wypadku również możesz skorzystać z funkcji komentarzy. Jak to zrobić? 

●   Otwórz dokument w Word for the web (np. z OneDrive lub SharePoint).

●   Kliknij i zaznacz fragment, który wymaga komentarza.

●   Na pasku narzędzi wybierz Recenzja → Nowy komentarz.

●   Wpisz treść w polu komentarza i kliknij Opublikuj (Post).

W wersji online możesz też używać @wzmianki, np. wpisując @Anna. Wtedy wybrana osoba dostanie powiadomienie, że pojawiła się uwaga dla niej. To znacznie przyspiesza współpracę na dokumencie. 

Jak dodać komentarze w Wordzie na Macu? 

Korzystasz ze sprzętu z nadgryzionym jabłuszkiem w logo? Na komputerach Apple procedura wpisywania komentarzy wygląda niemal identycznie jak w komputerach z systemem Windows. 

●   Otwórz dokument w aplikacji Word na Macu.

●   Zaznacz wybrany tekst.

●   Kliknij w zakładkę Review (Recenzja) i wybierz New Comment (Nowy komentarz).

●   Wpisz treść komentarza w dymku po prawej stronie dokumentu.

Jak zarządzać komentarzami? 

Dodanie komentarza to dopiero początek! Często zdarza się, że później musisz nim zarządzać. Microsoft przygotował Cię jednak do tego wyzwania. 

●   Odpowiedź na komentarz – kliknij przycisk Odpowiedz (Reply) pod komentarzem.

●   Oznacz jako rozwiązany – gdy uwaga została uwzględniona, kliknij Rozwiąż (Resolve). Komentarz pozostanie widoczny, ale jako zamknięty.

●   Usuń komentarz – wybierz go i kliknij Usuń (Delete). Możesz też usunąć wszystkie komentarze naraz: Recenzja → Usuń → Usuń wszystkie komentarze w dokumencie.

Komentarze w Wordzie – czy to jest wygodne? 

Dodawanie komentarzy w Wordzie może początkowo wydawać się nieco skomplikowane i czasochłonne. Nie martw się – każdy z nas przecież kiedyś zaczynał swoją przygodę z nowymi cyfrowymi narzędziami! Nasi eksperci wskazują, że odpowiednio przeprowadzone szkolenie z tego zakresu pozwala zoptymalizować proces komentarzy, czyniąc go szybkim rozwiązaniem i ułatwieniem codziennej pracy z dokumentami.

Chcesz sprawdzić czy to rozwiązanie będzie odpowiednie dla Twojej organizacji? Koniecznie skontaktuj się z naszym ekspertem i umów bezpłatną konsultację. Niech cyfryzacja usprawni pracę w Twojej firmie! 

Powiązane artykuły
Co ma wpływ na rozwój firmy?
Najnowsze artykuły Zastosowania Microsoft 365
Co ma wpływ na rozwój firmy?
Jak napisać CV w Wordzie?
Najnowsze artykuły Zastosowania Microsoft 365
Jak napisać CV w Wordzie?
Następny artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja