Pamiętasz te czasy, gdy wszyscy Twoi znajomi na najpopularniejszym komunikatorze ustawiali sobie statusy opisowe? Publikowali tam informacje na przykład o swoim samopoczuciu lub innych ważnych dla siebie zdarzeniach. To wspomnienie, choć bardzo piękne, dotychczas nie miało odzwierciedlenia w naszej codzienności.
A co, jeśli powiem Ci, że coś podobnego możesz wprowadzić w swojej pracy? Nie namawiam Cię co prawda do opisywania w statusie na Teamsie swoich przygód z ostatniej rodzinnej wycieczki czy też zaszyfrowanej wiadomości dla współpracowników. Możesz jednak wykorzystać tę funkcję do przekazywania ważnych, służbowych wiadomości. Czy wiesz już, jak to zrobić?
Jak ustawić status?
Status opisowy to ciekawa i przydatna dla wielu użytkowników funkcja. Pozwala na natychmiastowe powiadomienie innych o swoim aktualnym stanie czy przekazaniu informacji, która może być niezwykle istotna w kontekście dalszej rozmowy ze współpracownikiem. Jak włączyć taki status?
● Po włączeniu narzędzia Microsoft Teams kliknij na swoje zdjęcie lub ikonę z inicjałami, która znajduje się w prawym górnym rogu aplikacji
● Znajdź opcję „Ustaw komunikat o stanie”
● W okienku, które się pojawi, wpisz tekst, jaki ma wyświetlać się nad polem czatu w korespondencji z kolejnymi osobami, które chcą się z Tobą skontaktować
● Jeśli klikniesz opcję „Pokaż, kiedy ktoś wysyła do mnie wiadomość” możesz mieć pewność, że każda osoba próbująca się z Tobą skontaktować otrzyma powiadomienie zredagowane przez Ciebie
● W polu „Wyczyść komunikat o stanie po” możesz ustawić czas trwania Twojego statusu. Przykładowo, jeśli konferencja na którą poszedłeś trwa tylko 3 godziny, a później planujesz powrót, do biura, możesz wybrać opcję wyczyszczenia po trzech lub czterech godzinach. Dzięki temu Twój Teams, po upływie określonego czasu, nie będzie wyświetlał już wybranego przez Ciebie komunikatu.
Jak widzisz, ustawienie opisowego statusu na Teamsie wcale nie jest trudne!
Kiedy używać statusu?
Jeśli chcesz skorzystać z tej ciekawostki Microsoftu, warto już wcześniej zaplanować takie działanie. Świetnym pomysłem jest również wdrożenie tego rozwiązania w całej organizacji. Dzięki niemu każdy z Was w prosty sposób może powiadomić o swojej krótkiej nieobecności w biurze.
Chcesz poznać więcej ciekawych i przydatnych tricków biurowych? Umów się na bezpłatne spotkanie z naszym ekspertem i sprawdź, jak usprawnić pracę w Twoim przedsiębiorstwie. Niech ten prosty krok stanie się motorem napędowym dla wielkich zmian!