Zmęczony pracą? Wykorzystaj te tricki w Wordzie!

Autor
Karolina Ossolińska
Opublikowano
Zmęczony pracą? Wykorzystaj te tricki w Wordzie!

Nawet wymarzona i najciekawsza praca mogą czasem nas zmęczyć. Trudno się temu dziwić – w końcu ciągłe wykonywanie niemal identycznych czynności potrafi wyssać energię i sprawić, że nie czerpie się już takiej satysfakcji z doprowadzenia zadań do końca. W takiej sytuacji warto jednak sięgnąć po niezawodne tricki, które ułatwią pracę. W końcu kto z nas nie lubi odkrywać nowych rzeczy?

Jeśli chcesz umilić sobie nieco codzienną rutynę, wprowadź do niej nieoczywiste tricki! Word jest do tego niemal idealnym narzędziem. Oferuje swoim użytkownikom mnóstwo ciekawych, ale nieco ukrytych funkcji przyspieszających niektóre czynności. Jak wykorzystać je w swoim biurze?

Skomentuj to!

Współpraca pomiędzy działami czasem bywa trudna. Pomyśl o sytuacji, w której musisz stworzyć wspólny dokument z szefem innego działu. Na co dzień rzadko zdarza Wam się współpracować – Wasze obowiązki praktycznie się nie zazębiają. Ostatni projekt wymaga jednak od Was długofalowej współpracy. Po pierwszej konsultacji doszliście do wniosku, że najłatwiej będzie Wam współpracować w dokumencie w Wordzie. 

Kolejne dni mijały niemal idealnie. Podczas rozmów na Teamsie współtworzyliście dokument, który wydawał się niemal perfekcyjny. Po kilku dniach zauważyłeś w nim jednak kilka błędów. Nie chcąc tracić pierwotnej wersji pliku, starałeś się odnaleźć jakiś sposób, który pomoże Ci w informowaniu współpracownika o niedociągnięciach, nie wymagając od razu zmiany całego pliku. Przypomniałeś sobie jednak o funkcji komentarzy w Wordzie, która stała się odpowiedzią na Twoją zagwozdkę.

Żeby dodać komentarz musisz:

●   zaznaczyć tekst, do którego chcesz dodać komentarz.

●   przejść do zakładki Recenzja.

●   kliknąć na przycisk Nowy komentarz.

Komentarz niemal od razu pojawi się w bocznym panelu, gdzie można go łatwo przeglądać i na niego odpowiadać.

Dodaj nieco kształtów

Pomyśl o sytuacji, w której podczas spotkania musisz szybko narysować jakiś schemat. Najłatwiej będzie Ci zebrać myśli rysując okrąg. Niestety, do dyspozycji masz tylko Worda. Wydaje Ci się, że nie sprostasz temu zadaniu. W końcu w jaki sposób mógłbyś narysować coś w edytorze tekstu?

Ta sytuacja ma proste rozwiązanie! Od 2023 roku każdy użytkownik Worda może, niczym w OneNote, może rysować wybrane przez siebie kształty. To rewolucja, która z pewnością odmieni wiele biznesowych spotkań. Aby skorzystać z tej funkcji, wystarczy:

●   otworzyć nowy lub istniejący dokument w Wordzie.

●   za pomocą jednego pociągnięcia, szkicuj linię, strzałkę lub kształt na płótnie, a następnie przytrzymaj pióro w miejscu przez kilka sekund. W ten sposób kształt zostanie przekształcony w schludniejszą wersję.

Ta funkcja sprawi, że rysowanie szybkich wykresów czy map myśli w Wordzie będzie niezwykle proste i przyjemne.

Skorzystaj z szablonów w Wordzie

Jak często zdarza Ci się nie mieć zbyt dużo czasu na stworzenie jakiegoś ważnego dokumentu? W takiej sytuacji przydałoby się coś, co mogło by przyspieszyć wykonanie tego zadania. W tym celu najlepiej wykorzystać szablony w Wordzie. To rewolucyjna funkcja, która w kilka chwil pozwoli Ci stworzyć odpowiednio sformatowany plik. Żeby z niej skorzystać, musisz:

●   przejść do zakładki Plik i wybrać Nowy.

●   kliknąć w szablony i znaleźć ten, który najbardziej będzie odpowiadał specyfice Twojego dokumentu.

Możesz również zapisać własny dokument jako szablon. W tym celu:

●   wybierz opcję Plik, a następnie Zapisz jako

●   wybierz opcję Szablon programu Word 

Szablony to nie jedyna opcja, która może usprawnić Twoją pracę w edytorze tekstu. Jeśli Twoja firma zakupiła już licencję Copilot for Microsoft 365, podczas tworzenia dokumentu możesz skorzystać z pomocy sztucznej inteligencji. W tym celu:

●   w otwartym dokumencie wciśnij klawisze ALT oraz i 

●   określ swojemu wirtualnemu asystentowi, jakiego dokumentu potrzebujesz

Jeśli chcesz wykorzystać dane zawarte w innym pliku, możesz przedstawić je Copilotowi. Wystarczy, że dołączysz je do swojego opisu, a Twój pomocnik w kilka chwil stworzy dokument, który z powodzeniem możesz przedstawić swojemu szefowi lub współpracownikowi.

Rozpocznij przygodę już dziś

Nie ulega wątpliwości, że praca z wykorzystaniem tricków w Wordzie staje się prostsza i znacznie szybsza niż normalnie. To również świetny sposób na to, by zapewnić sobie małą odskocznię od monotonnych czynności. Jeśli chcesz wprowadzić do swojej pracy odrobinę automatyzacji czy ciekawych rozwiązań, zdecydowanie powinieneś rozważyć skorzystanie z naszych porad. 

Chcesz poznać jeszcze więcej przydatnych tricków również w innych narzędziach od Microsoftu? Koniecznie skontaktuj się z nami – chętnie pokażemy Ci, jak usprawnić Twoją codzienną pracę!

Powiązane artykuły
Jak udostępnić ekran w Microsoft Teams?
Najnowsze artykuły Tutoriale Microsoft 365
Jak udostępnić ekran w Microsoft Teams?
Bałagan w plikach? Sprawdź jak temu zaradzić!
Najnowsze artykuły Zastosowania Microsoft 365
Bałagan w plikach? Sprawdź jak temu zaradzić!
Następny artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja