Czym jest Dropsuite?

Autor
Sebastian Dybiec
Opublikowano
Czym jest Dropsuite?

Ile razy zdarzyło Ci się przypadkowo usunąć ważnego maila ze swojego konta? A może padłeś ofiarą cyberataku i utraciłeś wszystkie dane, które trzymałeś na swojej poczcie? Niezależnie od powodu, dla którego straciłeś swoje maile, warto zadbać o ich odpowiednią archiwizację oraz bezpieczeństwo. W tym zadaniu pomoże Ci jedno niepozorne, a zarazem niezawodne narzędzie.

Żeby Twoje dane były bezpieczne, powinieneś zrobić im backup. To działanie pozwoli Ci ochronić cenne wiadomości przed niepożądanymi działaniami. Niezależnie od tego, czy ktoś zrobił Ci nieśmieszny kawał i usunął zawartość Twojej skrzynki, czy też padłeś ofiarą przestępstwa, dzięki temu rozwiązaniu nie stracisz kluczowych danych i informacji. Czym zatem jest backup i jak możesz go zrobić?

Czym jest backup?

Zgodnie z definicją zaczerpniętą ze Słownika Języka Polskiego, backup to kopia danych, którą możemy odtworzyć w razie awarii bądź cyberataku. To jedna z metod, która pozwoli Ci w pełni chronić dane Twojego przedsiębiorstwa przed utratą kluczowych informacji zawartych w mailach. Kopia zapasowa może być przechowywana na różnych nośnikach, takich jak np. dyski czy chmury.

Kiedy taki zabieg może Ci się przydać? Przykładowo, jeśli cyberprzestępca dostanie się do Twojej służbowej skrzynki i usunie z niej wszystkie wiadomości, nie będziesz musiał o nic się martwić. Backup zapewni Ci szybkie odzyskanie takich danych, dzięki czemu zachowasz najważniejsze informacje związane z Twoimi klientami.

W zależności od potrzeb i preferencji, backup może być wykonywany w różnych konfiguracjach. Automatycznie w regularnych odstępach czasu, ręcznie przez użytkownika lub w ramach polityki bezpieczeństwa firmy – każda z tych opcji jest równie dobra! Warto zauważyć, że na rynku dostępnych jest wiele narzędzi i aplikacji, które ułatwiają proces tworzenia kopii zapasowych skrzynki mailowej. Jedną z ciekawszych wydaje się być Dropsuite, platforma założona w roku 2011 w Australii.

Jak działa Dropsuite?

Dropsuite to niezawodne narzędzie do tworzenia kopii zapasowych i ochrony danych. Działa automatycznie i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki automatycznym backupom oraz ochronie danych, Dropsuite jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą skutecznie zabezpieczyć swoje e-maile i pliki.

Przykładowo, jeżeli prowadzisz wiele rozmów z potencjalnymi klientami poprzez wiadomości e-mail, możesz tworzyć ich kopie zapasowe w bezpiecznym miejscu. Dzięki temu w przypadku awarii serwera lub ataku hakerskiego, szybko odzyskasz swoje dane i ruszysz do dalszej pracy długotrwałych przestojów. Automatyczne backupy i łatwe odzyskiwanie danych minimalizują ryzyko poważnych strat finansowych i utraty reputacji. 

Dbaj o swoje dane

Backup skrzynki mailowej to kluczowy element zarządzania danymi, który pozwala przede wszystkim na ochronę przed utratą danych. Ułatwia również migrację i archiwizację wiadomości oraz zwiększa bezpieczeństwo i zgodność z przepisami. Regularne tworzenie kopii zapasowych i ich testowanie to podstawowe kroki, które zapewniają ciągłość pracy i minimalizują ryzyko związane z utratą ważnych informacji. 

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu backupu swojej firmowej skrzynki? Skontaktuj się z naszym ekspertem! Możesz również śledzić nas w mediach społecznościowych, by odkrywać ciekawostki związane z cyberbezpieczeństwem i narzędziami Microsoft.

Powiązane artykuły
Biznesplan – czy wiesz jak go stworzyć?
Najnowsze artykuły Zastosowania Microsoft 365
Biznesplan – czy wiesz jak go stworzyć?
Bezpieczna migracja poczty – jak to zrobić?
Najnowsze artykuły Usługi Microsoft
Bezpieczna migracja poczty – jak to zrobić?
Poprzedni artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja