Gdy dostajesz wiadomość e-mail, czasami możesz spotkać się z dodatkowym polem oznaczonym jako DW. Znajdują się w nim adresy mailowe innych użytkowników. Zastanawiałeś się kiedyś, co mogą one oznaczać? I po co właściwie zostało stworzone to pole?
Czym jest DW?
Pole DW w wiadomości to nic innego jak kolejne pole adresowe, które pomoże Ci wysyłać wiadomości grupowe. Gdy wpiszesz w nim adresy e-mail kolejnych osób, wszystkie z nich dostaną tę samą wiadomość. Musisz jednak pamiętać o tym, że informacja o każdym odbiorcy będzie dostępna dla wszystkich adresatów tej wiadomości.
Chcesz wysłać grupowego maila, ale nie chcesz, żeby którykolwiek z adresatów o tym wiedział? Skorzystaj z pola UDW. Dzięki wpisaniu w tym miejscu kolejnych adresów e-mail, żaden z odbiorców nie będzie widział nazw innych adresatów. To znakomite rozwiązanie, jeśli musisz wysłać tę samą wiadomość do wielu osób, ale jednocześnie nie chcesz, by ktokolwiek z nich o tym wiedział.
Gdzie szukać tej funkcji?
Pole DW znajduje się bezpośrednio pod miejscem, w którym należy wpisać adres e-mail pierwotnego adresata wiadomości. Jeśli chcesz wysłać wiadomość do większej ilości osób, wystarczy, że dodasz ich adresy po przecinku. Dzięki temu możesz szybko stworzyć listę osób, która dostanie tę samą wiadomość w dokładnie tym samym czasie. To znakomita opcja, która znacznie przyśpieszy proces komunikacji w Twojej firmie.
Funkcje UDW jest nieco bardziej ukryta, jednak wciąż z łatwością możesz ją odnaleźć. Wystarczy, że w nowej wiadomości w swoim Outlooku klikniesz przycisk UDW, który znajduje się z prawej strony pola wpisywania adresu.
Wiadomości grupowe – szybko i skutecznie!
Przesyłanie wiadomości do całej grupy odbiorców może pomóc Ci w szybkiej komunikacji ze współpracownikami. Dzięki temu rozwiązaniu masz pewność, że jednakowa wiadomość trafiła do określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Niezależnie od tego, czy wybierzesz opcję widocznej listy odbiorców, czy też zdecydujesz się ukryć kolejnych adresatów, pola DW i UDW sprawdzą się podczas firmowej współpracy. Warto pamiętać o nich, kiedy będziesz planował wysyłkę kolejnych ważnych maili.
Jeśli chcesz poznać więcej przydatnych porad dotyczących pracy z narzędziami Microsoft, zaobserwuj nasz kanał na YouTube. Nasi eksperci pokażą Ci, że praca biurowa może być łatwa i przyjemna, jeśli wykorzystujesz do niej odpowiednio dobrane narzędzia!