Jak usunąć duplikaty w Excelu?

Autor
Karolina Ossolińska
Opublikowano
Jak usunąć duplikaty w Excelu?

Z pewnością niejednokrotnie zdarzyło Ci się popełnić błąd podczas wpisywania danych w Microsoft Excel i zorientowałeś się, że drugi raz dodajesz do arkusza te same wiersze i kolumny. A może właśnie na tym polega Twoja praca – spisujesz wartości z ankiet czy dokumentów, które często się powtarzają, ale w finalnym projekcie chcesz pozbyć się tych zbędnych duplikatów – zamierzonych, czy też nie. W takich momentach usuwasz każdą komórkę oddzielnie, ręcznie? Możesz w łatwy sposób usunąć wszystkie duplikaty w Excelu!

 

Jak usunąć duplikaty w Microsoft Excel? 

     ●   Kliknij w dowolnym miejscu swojego arkusza. 

     ●   Z górnego paska narzędzi wybierz zakładkę “Dane”, a następnie “Usuń duplikaty” 

     ●   W nowym oknie zaznacz te kolumny, z których mają zostać usunięte powtarzające się wartości. 

Uwaga! Jeśli Twój arkusz posiada nagłówki zaznacz opcję “Moje dane mają nagłówki”, by program nie brał ich pod uwagę podczas usuwania duplikatów. 

     ●   Zatwierdź “Ok”. 

     ●   Po zakończeniu pracy otrzymasz komunikat, ile powtórzeń wykryto i usunięto oraz ile unikatowych wartości pozostało w tabeli. 

 

Więcej tutoriali i trików, które pomogą Ci w efektywnej pracy w Microsoft Excel, znajdziesz tutaj. 

 

W czym jeszcze możemy Ci pomóc? Skontaktuj się z nami. 

________________________________________________________________________________________________________________

Wolisz wideo? Sprawdź nasz film w którym ukazujemy krok po kroku jak usunąć duplikaty w Excelu!

 

Powiązane artykuły
5 tricków w Microsoft Excel, które ułatwią Ci pracę
Najnowsze artykuły Tutoriale Microsoft 365
5 tricków w Microsoft Excel, które ułatwią Ci pracę
Jak utworzyć listę rozwijaną w Microsoft Excel?
Najnowsze artykuły Tutoriale Microsoft 365
Jak utworzyć listę rozwijaną w Microsoft Excel?
Następny artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja