Jak zahasłować plik Excel?

Autor
Sebastian Dybiec
Opublikowano
Jak zahasłować plik Excel?

Gdy czytasz ten tekst, prawdopodobnie ktoś właśnie teraz pada ofiarą cyberataku. Być może jeszcze o tym nie wie – obecnie cyberataki przyjmują bardzo różne postaci i często zdarza się, że użytkownicy przez długi czas nie są ich świadomi. Żyjąc w dobie cyfryzacji warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie najważniejszych plików w swojej organizacji.  

 Bezpieczeństwo dokumentów w dużej mierze zależy od użytkowników. Istnieje wiele sposobów, które mogą pomóc w ich ochronie. Jednym z nich jest opatrzenie plików – na przykład w narzędziu Microsoft Excel – hasłem, które znane jest tylko określonej liczbie osób. Czy wiesz już, jaki sposób możesz zahasłować plik w Excelu?  

 

Jak dodać hasło i zaszyfrować plik Excel?  

Jeśli chcesz zabezpieczyć swoje dane w Excelu, warto rozważyć dodanie hasła do arkusza. W tym celu w opcji Plik kliknij na przycisk Informacje. W pojawiającym się oknie odszukaj przycisk Chroń skoroszyt, a następnie wybierz opcję Szyfruj przy użyciu hasła 

 

Gdy pojawi się nowe okno, wprowadź w odpowiednim miejscu swoje hasło, które ma chronić Twój plik Excel, a następnie kliknij przycisk OK W ten sposób możesz zahasłować swój plik Excel. 

 

Uwaga! Microsoft nie ma możliwości odzyskania hasła, które nadałeś dla swojego pliku. Jeśli go nie zapamiętasz, stracisz możliwość dostępu do swojego arkusza.  

 

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich danych  

Przechowując najważniejsze dokumenty w komputerze lub chmurze, warto zainteresować się tematem ich zabezpieczenia. Dodając hasła do plików, zwiększasz poziom ich bezpieczeństwa. Dzięki temu nikt niepowołany nie będzie mógł dostać się do wnętrza Twojego dokumentu. To sprawi, że wszystkie najważniejsze informacje będą strzeżone niczym w najlepszym sejfie.  

Jeśli chcesz porozmawiać o bezpieczeństwie swoich dokumentów – napisz do nas. Chętnie pokażemy Ci najlepsze sposoby na to, by uniknąć przykrych sytuacji związanych z wyciekiem najważniejszych danych z Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że to właśnie od Ciebie i Twoich współpracowników zależy bezpieczeństwo danych w Twojej organizacji – nie pozwól, by ktoś obcy miał do nich dostęp!

Powiązane artykuły
Excel – niezbędnik w Twoim małym biznesie
Najnowsze artykuły Zastosowania Microsoft 365
Excel – niezbędnik w Twoim małym biznesie
5 tricków w Microsoft Excel, które ułatwią Ci pracę
Najnowsze artykuły Tutoriale Microsoft 365
5 tricków w Microsoft Excel, które ułatwią Ci pracę
Następny artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja