Zastanawiałeś się kiedyś, jak wielu z nas ma na co dzień kontakt z klientem? Niemal w każdej branży obsługa kupujących stanowi priorytet w przedsiębiorstwach. Działy sprzedaży ciągle mają ręce pełne pracy! Ciekawe spotkania czy długie rozmowy wypełniają kalendarze wszystkich handlowców w firmie. To trudna i wyczerpująca rola, która jest niezwykle istotna na branżowym rynku.
Praca w dziale sprzedaży bywa sporym wyzwaniem. Osoby odpowiedzialne za kontakt z klientem są przecież wystawione na pierwszą linię frontu. To one muszą reagować na potrzeby kupujących i znajdywać najlepsze dla nich rozwiązania. Czasami zastanawiam się, jak narzędzia z którymi na co dzień pracuję mogą wesprzeć mnie w tym zadaniu. Gdzie zatem mogę szukać pomocy? Przekonajmy się!
Zaufaj wirtualnemu asystentowi
Żyjemy obecnie w naprawdę ciekawych czasach. Przełom w rozwoju technologii dzieje się praktycznie na naszych oczach. Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja była przecież tylko mglistym pomysłem, którym interesowali się głównie technologiczni pasjonaci. Dzisiaj AI obecne jest w wielu dziedzinach naszego życia – od pomocy w tworzeniu wiadomości, po audycje radiowe. Dlaczego zatem nie wprowadzić tych rozwiązań do swojej codziennej pracy z klientem?
Jeden z moich znajomych potrzebował ostatnio pomocy przy współpracy z trudnym klientem. Dotarł w tej relacji do momentu, w którym nie do końca wiedział, jak dalej poprowadzić rozmowę. Miał wrażenie, że każdy jego pomysł jest szybko tłumiony przez decydentów w firmie kontrahenta. Choć zastosował niemal każdą znaną sobie technikę sprzedaży, nadal nie mógł skutecznie przejść do finalizacji transakcji. Poleciłem mu, żeby spróbował skorzystać z pomocy Copilota w Wordzie i opisał mu swój problem. Stwierdziłem, że ten wirtualny pomocnik może spojrzeć na jego wyzwanie z nieco innej perspektywy.
Mój pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę! Znajomy, podczas kolejnego wspólnego spotkania, podziękował mi za tę sugestię. Gdy poprosił o pomoc Copilota i opisał mu, z czym właściwie ma problem, jego wirtualny pomocnik naprowadził go na rozwiązanie. W kilka chwil znalazł sposób, który pomógł mu nie tylko rozwiać wszelkie wątpliwości klienta, ale przede wszystkim stał się podstawą dalszych rozmów. Dzięki wykorzystaniu AI, mój znajomy oszczędził mnóstwo czas i energii na poszukiwaniu idealnego rozwiązania.
Pierwsza pomoc przy podsumowaniach
Pomyśl o sytuacji, w której prowadzisz dość długą wymianę maili ze swoim klientem. Po wielu tygodniach negocjacji doszliście jednak do konsensusu… Przynajmniej tak Ci się wydaje. Co właściwie ustaliliście? Która oferta została zaakceptowana przez Twojego klienta? I na czym właściwie stanęły negocjacje? Te pytania huczą Ci w głowie. Próbujesz znaleźć w Waszej rozmowie jakiś punkt zaczepienia, jednak szybko orientujesz się, że pośród wielu wprowadzonych do projektu zmian trudno jest odszukać ustalone rozwiązanie. Czy można jakoś temu zaradzić?
Jeśli korzystasz już z funkcji Copilota w Outlooku, możesz szybko poprosić go o pomoc w tym zadaniu! Wystarczy, że skorzystasz z opcji podsumowania wszystkich maili, które wymieniłeś z daną osobą, a Twój wirtualny asystent w mgnieniu oka przedstawi Ci raport zawierający to, o co prosisz. Dzięki temu szybko możesz znaleźć niezbędne Ci informacje.
Copilot nie zawarł w podsumowaniu wszystkiego, czego potrzebowałeś? Nic straconego! Możesz poprosić go o znalezienie w Twojej rozmowie konkretnych informacji. Dzięki temu szybko dowiesz się, jakie ustalenia zostały zaakceptowane przez klienta, a które z nich nie do końca mu się spodobały. Prawda, że to proste?
Nadal potrzebujesz pomocy?
Doskonale rozumiem, że narzędzia AI mogą wzbudzać Twój niepokój. Wiem, że każda nowość musi najpierw zostać dokładnie przetestowana, by zyskać przychylność społeczeństwa. Wierzę jednak, że Copilot, dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, stanie się niezastąpionym pomocnikiem działu obsługi klienta w Twojej firmie.
Chcesz porozmawiać na ten temat? Zapraszam Cię na bezpłatną konsultację, podczas której przyjrzymy się sytuacji Twojego przedsiębiorstwa i spróbujemy znaleźć zastosowanie dla wirtualnego asystenta. Spotkajmy się jak najszybciej – możesz tylko na tym zyskać!