FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o Exchange Online cz. II

Autor
Karolina Ossolińska
Opublikowano
FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o Exchange Online cz. II

Przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania dotyczące Microsoft Exchange Online. Seria będzie składa się z trzech części, druga z nich poniżej. Sprawdź część pierwszą.

     1.   Czy udostępnione skrzynki pocztowe wymagają subskrypcji?

Udostępnione skrzynki pocztowe nie wymagają oddzielnej subskrypcji, ale wymagają, aby każdy użytkownik, który ma do nich dostęp, miał aktywną subskrypcję Microsoft 365. 

     2.   Czy dla udostępnionej skrzynki pocztowej można włączyć archiwum zbiorcze? 

Tak, dla udostępnionej skrzynki pocztowej można włączyć archiwum zbiorcze. Archiwum zbiorcze jest dostępne dla udostępnionych skrzynek pocztowych, które mają przypisaną licencję Exchange Online Plan 2. 

     3.   Czy udostępnioną skrzynkę pocztową można umieścić w archiwum miejscowym? 

Nie, udostępnione skrzynki pocztowe nie mogą być przeniesione do archiwum lokalnego. Archiwa lokalne są dostępne tylko dla osobistych skrzynek pocztowych. 

     4.   Czy skrzynki pocztowe służące do wysyłania poczty e-mail za pośrednictwem protokołu SMTP (np. używane przez aplikacje biznesowe i urządzenia lokalne) wymagają subskrypcji? 

Skrzynki pocztowe, które są używane do wysyłania wiadomości e-mail za pośrednictwem SMTP, wymagają licencji. Takie skrzynki pocztowe są zwykle zwane skrzynkami pocztowymi użytkowników. 

     5.   Czy skrzynki pocztowe odnajdowania (służące do przechowywania wyników przeszukiwania wielu skrzynek pocztowych) wymagają subskrypcji? 

Skrzynki pocztowe odnajdowania nie wymagają osobnej subskrypcji. Są one automatycznie dostępne w ramach subskrypcji Microsoft 365. 

     6.   Jakie są wymagania dotyczące licencjonowania w przypadku skrzynek pocztowych folderów publicznych w usłudze Exchange Online?  

Do korzystania z folderów publicznych nie jest wymagana dedykowana licencja. Pomimo to, wszyscy użytkownicy, którzy mają dostęp do tych folderów, powinni mieć przypisaną licencję usługi Exchange Online. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony https://alterity.pl/licencje-exchange-online/ w celu uzyskania szczegółowych informacji. Na stronie znajduje się tabela porównawcza planów Exchange oraz opis licencji, które w przystępny sposób prezentują różnice i szczegóły poszczególnych planów 

     7.   Czy można stosować rejestrowanie w dzienniku lub reguły transportu w celu kopiowania wiadomości do skrzynki pocztowej usługi Exchange Online na potrzeby archiwizacji? 

Tak, można skonfigurować rejestrowanie w dzienniku lub reguły transportu w celu kopiowania wiadomości do skrzynki pocztowej w Exchange Online. To pozwoli na przechowywanie kopii wiadomości do celów archiwizacji. 

     8.   Czy istnieje ograniczenie czasu przechowywania wiadomości w podstawowej skrzynce pocztowej lub w archiwum? 

Nie ma określonego limitu czasowego na przechowywanie wiadomości w skrzynce pocztowej lub w archiwum w Exchange Online. Wiadomości mogą być przechowywane tak długo, jak jest to wymagane, pod warunkiem, że nie przekracza to przypisanego miejsca na dysku. 

     9.   Co oznacza określenie „nieograniczona ilość miejsca do magazynowania” w subskrypcji Exchange Online — plan 2? 

„Nieograniczona ilość miejsca do magazynowania” w planie Exchange Online Plan 2 oznacza, że użytkownicy mogą przechowywać tak dużo danych e-mail, jak potrzebują, bez obaw o przekroczenie limitów pojemności skrzynki pocztowej. W praktyce istnieje jednak pewien limit początkowy, który może być zwiększany na żądanie, gdy zostanie osiągnięty. 

 

Masz dodatkowe pytania dotyczące Microsoft Exchange Online? Zawsze możesz nam je zadać na bezpłatnej konsultacji.

Powiązane artykuły
FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o Exchange Online cz. I
Aplikacje Microsoft 365 Najnowsze artykuły
FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o Exchange Online cz. I
FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o Exchange Online cz. III
Aplikacje Microsoft 365 Najnowsze artykuły Zastosowania Microsoft 365
FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o Exchange Online cz. III
Następny artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja