Kancelarie prawne w ostatnich latach stały się łakomym kąskiem dla cyberprzestępców. Ujawnione ataki w Polsce sięgają 2015 r., kiedy to nieudana próba została opisana na łamach portalu Zaufana Trzecia Strona. Głośno było także o wycieku danych tysięcy osób z serwisu adwokat.com oferującego porady prawne online. Brak aktualnego oprogramowania, klikanie w złośliwe linki czy zbyt proste hasła mogą spowodować, że hakerzy bez najmniejszego trudu wykradną wrażliwe informacje twoich klientów. Przeczytaj cały artykuł, by dowiedzieć się czym jest cyberbezpieczna kancelaria.
Liczba ataków na kancelarie prawne wciąż rośnie
Według badań BlueVoyant, firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem, każda z kilku tysięcy sprawdzonych kancelarii prawnych miała próbę zewnętrznej ingerencji. Aż 15% ataków doprowadziło do poważnych naruszeń w systemach bezpieczeństwa danych, a w połowie badanych organizacji wykryto nieautoryzowane aktywności oraz złośliwe programy. Z kolei brytyjskie stowarzyszenie prawnicze Solicitors Regulation Authority poinformowało, że oszustwa phishingowe w tej branży wzrosły o 300%. Cyberbezpieczna kancelaria to ta, której udało się uniknąć naruszenia bezpieczeństwa przechowywanych danych, deklarowała używanie w swoich systemach wieloskładnikowego uwierzytelniania, etykietowania dokumentów oraz stosowania innych środków ochrony.
Jakie są podstawowe sposoby ochrony przed cyberatakami?
Jednym z podstawowych sposobów zwiększających ochronę jest Multi Factor Authenticator, czyli uwierzytelnianie wieloskładnikowe. Polega to na dodatkowej weryfikacji tożsamości, którą dokonuje się np. poprzez skanowanie odcisku palca lub wprowadzanie kodu otrzymanego na telefon. Dodatkowe urządzenie niezbędne do logowania minimalizuje ryzyko udanego ataku cyberprzestępców. Inną popularną funkcją jest archiwizacja skrzynek pocztowych, czyli przeniesienie przez użytkowników starszych plików do osobnego folderu. Dane są lepiej zabezpieczone i zajmują mniej przestrzeni dyskowej.
Kontroluj wiele urządzeń i aplikacji w swojej organizacji
Doskonałym sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa kancelarii prawnej jest wdrożenie opartej na chmurze usługi Microsoft Intune. Służy ona do zarządzania urządzeniami przenośnymi oraz aplikacjami mobilnymi. Za jej pomocą administrator może kontrolować sposób użytkowania telefonów komórkowych, tabletów i laptopów. W Microsoft Intune jest również możliwość konfiguracji zasad, które dają wgląd w działanie aplikacji. Jeśli zauważysz, że w twojej kancelarii pojawiły się dziwne lub niebezpieczne wiadomości, możesz zablokować je jednym kliknięciem. Platforma, która obejmuje wiele urządzeń komunikacyjnych, jest nie tylko bezpieczna, ale też wygodna w użytkowaniu.
Bezpiecznie przechowuj i przesyłaj poufne dane
Azure Information Protection (AIP) to narzędzie, w którym możesz kwalifikować, klasyfikować oraz etykietować wybrane dane kancelarii i tym samym zapewnić im trwałą ochronę. Śledź wszelkie wprowadzone w dokumentach zmiany, a w razie potrzeby odwołuj przyznany dostęp. Azure Information Protection bez wątpienia zapewnia ogromny komfort psychiczny oraz pozwala na bezpieczne udostępnianie plików współpracownikom, klientom i partnerom biznesowym. Klasyfikacja danych i mechanizmy kontroli są zintegrowane z pakietem Microsoft Office oraz typowymi aplikacjami.
Zabezpiecz swoją elektroniczną skrzynkę
Ostatnim podstawowym narzędziem, zalecanym w systemach bezpieczeństwa kancelarii prawnych, jest Exchange Online Protection (EOP). To oparta na chmurze usługa filtrowania, która znacząco przyczyni się do ochrony twojej organizacji przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i innymi zagrożeniami związanymi z pocztą e-mail.
Na szczególną uwagę zasługuje funkcja litigation holds dostępna w Exchange Online w Planie 2. Polega ona na zachowaniu całej zawartości skrzynki pocztowej, w tym elementów usuniętych i oryginalnych wersji plików zmodyfikowanych. Jest to swego rodzaju funkcja zbierania elektronicznych materiałów dowodowych. Gdyby skrzynka została zawieszona w związku z postępowaniem sądowym, elementy w podstawowej i archiwalnej wersji pozostaną dostępne.
W Planie 2 jest także opcja in-place holds, czyli blokada, która zachowuje całą zawartość e-maili i folderów publicznych, w tym plików usuniętych i oryginalnych wersji zmodyfikowanych elementów. Każdy z nich można odnaleźć podczas wyszukiwania w miejscu zbierania elektronicznych materiałów dowodowych.
Cyberbezpieczna kancelaria od dziś
Zadbaj o dane Twoich klientów i zabezpiecz swoją kancelarię jeszcze dziś! Wiemy, że proces ten jest skomplikowany, dlatego nasi eksperci zawsze odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Skontaktuj się z nami i nie narażaj Twojej firmy na cyberataki.