Transkrypcja w Wordzie – jak ją zrobić?

Autor
Mateusz Puchalski
Opublikowano
Transkrypcja w Wordzie – jak ją zrobić?

Transkrypcja to proces, który polega na zamienieniu tekstu mówionego na pisany. Wiele osób nadal wykonuje go w bardzo żmudny sposób – słuchając nagrań i ręcznie przepisując kolejne fragmenty zasłyszanego tekstu. Microsoft pokazał jednak, że można robić to całkiem inaczej!

Dzięki możliwości zamiany mowy na tekst, możesz w prosty sposób stworzyć transkrypcje ważnego spotkania czy nagranego wcześniej wykładu. Jak zrobić to w kilka chwil przy użyciu narzędzia Microsoft Word?

 

Zamiana mowy na tekst

Jeśli nie chcesz skorzystać z pomocy dyktafonu, świetnym rozwiązaniem będzie nagranie wszystkiego, co masz do powiedzenia, a następnie zamienienie tego nagrania na tekst. W tym celu:

●   We wstążce Narzędzia główne kliknij na ikonę mikrofonu (Dyktafon)

Transkrypcja

●   Wybierz opcję Transkrybuj 

Transkrypcja w Wordzie

●   W oknie, które pojawi się z prawej strony Twojego dokumentu wybierz opcję Rozpocznij nagrywanie 

Transkrypcja w Wordzie

●   Nagrywanie rozpocznie się automatycznie. Jeśli chcesz je zakończyć, kliknij przycisk Zapisz i transkrybuj teraz 

Transkrypcja w Wordzie

Po wykonaniu nagrania, transkrypcja pojawi się automatycznie w oknie z prawej strony. Możesz od razu dodać ją do dokumentu, lub rozpocząć nagrywanie nowego tekstu.

Transkrypcja w Wordzie

 

Zamiana pliku dźwiękowego na tekst

Jeśli chcesz wykonać transkrypcję z pliku, który został już wcześniej nagrany wystarczy, że:

●   Wybierzesz przycisk Dyktafon i Transkrybuj – zgodnie z wcześniejszymi informacjami

●   W oknie pojawiającym się z prawej strony wybierzesz opcję Przekaż dźwięk 

Transkrypcja w Wordzie

●   Wybierzesz ze swojego komputera plik dźwiękowy, który ma zostać zamieniony na tekst

Gotowe! Word zamieni Twój plik w czytelny dokument w zaledwie kilka chwil!

 

Wykorzystaj potencjał, który drzemie w narzędziach Microsoft!

Korzystanie z narzędzia transkrypcji może przydać Ci się w dowolnym momencie. Dzięki niemu możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu na żmudnym zapisywaniu kolejnych słów z rozmowy czy wypowiedzi. Jeśli chcesz poznać więcej przydatnych tricków, które pozwolą Ci jeszcze lepiej wykorzystać wszystkie ciekawe funkcje narzędzi Microsoft, zajrzyj na nasz kanał na YouTube!

Powiązane artykuły
Jak zrobić spis treści w Microsoft Word Online?
Najnowsze artykuły Tutoriale Microsoft 365
Jak zrobić spis treści w Microsoft Word Online?
Etykiety poufności – klucz do bezpieczeństwa Twoich dokumentów!
Najnowsze artykuły Tutoriale Microsoft 365
Etykiety poufności – klucz do bezpieczeństwa Twoich dokumentów!
Następny artykuł
Bezpłatna konsultacja Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą

    Bezpłatna konsultacja